Bästa medlemmar!
Vi kan se första halvan av säsongen i backspegeln och samtidigt titta framåt mot andra halvan och även nästa säsong. Jag vill ta tillfället i akt att informera lite om vilka aktiviteter styrelsen ägnar sig åt, och hur tankarna går.
Medlemsmöte och budget
Klubben kommer stadgeenligt att ha medlemsmöte 23/2. På medlemsmötet avhandlas och klubbas verksamhetsplan och framförallt budget. Vi kommer sannolikt föreslå en generell höjning av medlemsavgift och aktivitetsavgift för att kompensera för minskat medlemsantal under pandemin samt höjda hallhyror. Vi vill gärna ha en så bred förankring bland medlemmarna som möjligt runt budgeten så vi kommer bjuda in till en digital informationsträff där vi berättar om hur vi tänkt runt budgeten och hur den ser ut i stort. Det kommer även finnas möjlighet för medlemmarna att ställa frågor eller kanske komma med tankar och idéer. Inbjudan till såväl infoträff samt medlemsmöte kommer inom kort.
Nästa säsongs halltider
Det är säkert ingen av er som missat att kommunen just nu bygger en ”multiarena” som förhoppningsvis är klar att nyttja from skolstart i höst. Vi har haft en bra dialog med såväl basketklubben som kommunledningen vilket (sannolikt) innebär att vi kommer bedriva huvuddelen av vår verksamhet i multiarenan from i höst. Vi kommer även söka halltider i en del övriga hallar så att vi kan träna lite mer för dem som vill, men framförallt på bättre tider. Målsättningen är att ingen ska träna före 17.00 och endast undantagsvis efter 21.30 på vardagar. Det finns en del kvar att reda ut när det gäller multiarenan såsom hur det ska fungera med omklädningsrum, förråd, klubbrum, cafeteria mm – men generellt kommer vi att ha en mycket bättre halltidssituation from i höst än vad vi upplevt innevarande säsong. Det kommer också bli mycket spännande och roligt att flytta in i en splitterny arena!
https://www.osteraker.se/bygga-bo--miljo/byggprojekt/pagaende-byggprojekt/osterakers-nya-multiarena-en-plats-for-liv-och-rorelse.html
Damlagets framgångar
Förhoppningsvis har ni även koll på att vårt damlag presterar mycket bra i den nästa högsta serien, Allsvenskan östra. De ligger just nu tvåa och kommer med stor sannolikhet sluta på kvalplats vilket innebär att de har chansen att spela kval för att nå Sveriges högsta serie, SSL. Att ha ett lag i högsta serien vore fantastiskt kul för såväl klubb som kommun, men vi behöver även hantera behovet av en utökad organisation och utökad budget för damverksamheten. Vi kommer inte göra det genom höjda medlemsavgifter, utan vår plan är att försöka hantera det via ökade sponsorintäkter istället (mer om detta nedan). Är du intresserad av att, i någon roll, engagera dig i damverksamheten – kontaka bjorn@akersbergaibf.se
Sponsorarbete
Generellt har vi inom klubben varit ganska svaga på att arbeta strukturerat med sponsorsidan. Klubben har ett mycket starkt varumärke i kommunen och innebandysverige som vi inte nyttjat fullt ut. Förutom den stora kopplingen med spelare, föräldrar och övriga släktingar inom kommunen är våra lag ute och representerar klubben runt om i Stockholm (och längre bort) varje helg i stor omfattning. Vi har också besök av många lag och supportrar i vår hall varje helg, och syns ofta i de livesändningar som pågår varje helg.
Vi har nu arbetat fram sponsorpaket på olika nivåer som vi inom kort kommer att lansera. Det kommer finnas möjlighet att synas tillsammans med oss på allt från matchtröjor till hemsida, livesändning, sargreklam och vägg i multiarenan. Känner du någon du tror är intresserad av att synas tillsamman med oss – be dem kontakta fredrik@akersbergaibf.se
Stödmedlemskap
Nu finns även möjligheten att bli stödmedlem i klubben. Det innebär att du stödjer vår verksamhet, men även har möjlighet att nyttja de rabatter som övriga medlemmar har. Gå in på vår hemsida och klicka på fliken ”Stödmedlemskap” för att veta mer!
Mer halltider – mer möjligheter!
Med öppnandet av multiarenan kommer vi att ha möjligheten att boka fler halltider än tidigare. Det innebär att vi för första gången på länge inte kommer att vara starkt begränsande av halltidstillgången. Vi har alltså möjligheten att erbjuda fler spelformer inom klubbens ram än tidigare. Har du tankar/önskemål i de banorna – tveka inte att höra av dig till info@akersbergaibf.se så diskuterar vi!
Du är medlem – jag är medlem!
Glöm inte bort att du är lika mycket medlem som jag. Vi är en ideell förening – klubben blir aldrig bättre än summan av vårt gemensamma engagemang. Sänd gärna en tanke och ett uppskattande ord till våra ideella ledare som bjuder på sin fritid för att ta hand om våra barn/ungdomar!
Ta hand om er och varandra!